Sunday, December 27, 2009

Happy Newyear အတြက္ပါ

ႏွလံုးသားအလို

က်မမွာ စိတ္ေရာဂါ တစ္ခုခု ရွိေနၿပီလား…….ဘယ္သူကမွ ဒီလိုမေၿပာၾကေပမယ့္ က်မသိေနတယ္။ အေဖရယ္ အေမရယ္ အစ္မရယ္…က်မ မိသားစု တစ္ခုလုံးရဲ႕ အၾကည့္ေတြ အေၿပာေတြက က်မကို ေရာဂါသည္တစ္ေယာက္လုိ သေဘာထားေနတာ က်မ သိတာေပါ့။ က်မဟာ သူတုိ႕အတြက္ သနားစရာ သတၱ၀ါၿဖစ္ေနၿပီလား………..။ က်မ တကယ္ရူးေတာ့မွာလား……..။စိတ္ညစ္တယ္။ ေၿပာရရင္ စိတ္ညစ္တာထက္ အမ်ားၾကီးပုိပါတယ္။ စိတ္ပ်က္လွၿပီ။ စိတ္ကုန္လွၿပီ။ အိမ္နဲ႕ ေ၀းရာ လူေတြနဲ႕ေ၀းရာ တစ္ေနရာရာကုိ ထြက္ေၿပးခ်င္လို္က္တာ…….။
က်မက ငယ္ငယ္ကတည္းက လွခ်င္တာ။ ၀ရင္ အရုပ္ဆုိးမွာဆုိတာ သိေနေတာ့ ၀မွာလည္း သိပ္ေၾကာက္တာပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အစားေရွာင္တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ ဖိလုပ္တယ္။ ၾကာေတာ့ ဘာမွ စားခ်င္ေသာက္ခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။ ခံတြင္းပ်က္လာတယ္။ ညညဆုိရင္လည္း အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့ဘူး။ အိပ္ပ်က္ညေတြ မ်ားလာတယ္။ မွန္ၾကည့္လုိက္ၿပန္ေတာ့လည္း မွန္ထဲက " အရိုးပေဒသာမ " က က်မကို ေၿပာၿပေနတယ္။ က်မ အသက္(၁၈)ႏွစ္ အရပ္က ၅' ၈" ကိုယ္အေလးခ်ိန္က ၉၅ ေပါင္ပဲ ရွိတယ္။ ေက်ာင္းက ေကာင္ေလးေတြေၿပာင္ေခၚၾကသလို ေကာင္မေလးေတြ မၾကားႏိုးနား အတင္းခုတ္သလို " အရိုးပေဒသာမ " ဆုိတာ ဟုတ္မွာပါပဲ………..။
က်မမွာ အေပါင္းအသင္းဆုိတာလည္း မရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းက ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြနဲ႔လည္း ေ၀းေ၀းပဲ ေနပါတယ္။ သူတုိ႔က သူတုိ႔ က်မက က်မ… ဘာဆုိဘာမွ မတူၾကဘူးဆိုတာ စိတ္ထဲက အလိုလို သိေနတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ သေရာ္ေစာ္ကားအၾကည့္ေတြ၊ အေၿပာေတြ၊ အၿပံဳးေတြကုိ က်မ မုန္းလွၿပီ။ ဒီလိုနဲ႔ ဘယ္သူနဲ႔မွ ဘာစကားမွ မေၿပာခ်င္ေတာ့ဘူး။ ခက္တာက က်မအစ္မ။ တစ္ခန္းတည္းမွာ ေနရတာဆုိေတာ့ ဘယ္လိုမွ ေရွာင္မရဘူး။ အစ္မက က်မကုိ အခ်ိန္ၿပည့္အကဲခတ္ေနတာ။ ဟုိဟာေလးစားလုိက္ဦး။ ဒီဟာေလး စားလုိက္ဦးလုိ႔လည္း စားစရာတစ္ခုခုကို ခဏခဏ ေကၽြးတတ္တယ္။ က်မမွ မစားခ်င္တာ။ ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ။ အၿပင္ကို အလည္ထြက္ဖုိ႔လည္း ခဏခဏေခၚပါတယ္။ က်မမွ မလည္ခ်င္တာ။ ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ။ သူၿဖစ္ခ်င္တာ မၿဖစ္ရေတာ့ သူကပဲ ေဒါသထြက္ခ်င္ေသးတယ္။ က်မကို ဆူုတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ မ်က္ႏွာၿပင္ၿပီး ညီမေလးရယ္ ဘာရယ္ညာရယ္ ဆိုၿပီး ေခ်ာ့ၿပန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မာရသြန္မိန္႔ခြန္းရွည္ၾကီး ေၿခြပါေလေရာ………………..။ ပ်င္းလုိက္တာ။
တစ္ေန႔ေတာ့ အေဖက က်မကုိ အ၀တ္ဗီရိုေလးတစ္လံုး ၀ယ္ေပးပါတယ္။ သိတာေပါ့။ က်မကို အ၀တ္ဗီရိုတစ္လုံး ၀ယ္ေပးပါတယ္။ သိတာေပါ့။ က်မကို ေခ်ာ့ေနတာ။ ဗီရိုအသစ္ထဲကို အ၀တ္အစားေတြ ထည့္ၿပီးၿပီဆုိတာနဲ႔ အေမက ထမင္းစားဖုိ႔ လာေခၚတယ္။ မဆာေသးဘူး အေမ လို႔ ေၿပာေပမယ့္ မရဘူး အခုစား တဲ့။ ေနာက္ေတာ့ အေဖေရာ အေမေရာက သူတုိ႔ေရွ႔မွာ တစ္ခုခု စားၿပရမယ္လုိ႔ လုပ္လာေရာ။ က်မ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ ေအာ္ရယ္ပစ္လုိက္တယ္။ ဘာေၿပာေကာင္းမလဲ။ တစ္အိမ္သားလုံး မ်က္စိပ်က္မ်က္ႏွာပ်က္နဲ႔ က်မကို ဇြတ္ဖမ္းၿပီး ေဆးခန္းတစ္ခုကုိ္ ေခၚသြားၾကတယ္။ စိတ္ကုဆရာ၀န္ဆုိလား မသိပါဘူး။ ေလေတာ့ အေတာ္ပန္းႏိုင္တဲ့သူပါ။ တစ္နာရီနီးပါးေလာက္ သူကပဲ မရပ္မနား စကားေတြေၿပာေတာ့တယ္။ ေၿပာရင္းက ဟုတ္လား ဟုတ္လား လုိ႔လည္း ခဏခဏ ေမးေသးတယ္။ က်မလည္း စိတ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္ရွိတာနဲ႔ ဟုတ္ဘူး ဟုတ္ဘူး လို႔ ေအာ္ပစ္လုိက္တာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ အိမ္မွာေနရတာ စိတ္အဆင္းရဲဆံုးအခ်ိန္မွာ က်မေကာလိပ္တက္ရပါတယ္။ တစ္ၿခားၿမိဳ႔ ကိုသြားတက္ရတာဆုိေတာ့ အိမ္နဲ႔ ေ၀းၿပီေပါ့။ ေပ်ာ္လုိက္တာ။ တစ္ခုပဲ စိတ္ထဲက ထင့္ေနတာ ရွိတယ္။ က်မတုိ႔ အေဆာင္က ေလးေယာက္ခန္းဆုိေတာ့ တစ္ၿခားေက်ာင္းသူသံုးေယာက္နဲ႔ အတူေနရမွာ။ သူတုိ႔နဲ႔ အဆင္ေၿပမွ ေၿပပါ့မလား…….။ တကယ္တမ္းအတူေနရေတာ့လည္း စိုးရိမ္သလိုၿဖစ္မယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး။ က်မ အခန္းေဖာ္ေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးရဦးမယ္။ ဟုိခပ္၀၀တစ္ေယာက္က ဂ်ဴလီယာ တဲ့။ သူ႔ၾကည့္လုိက္ရင္ အၿမဲတမ္း တစ္ခုခုစားေနတာ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ ခပ္ပိန္ပိန္ အရပ္ရွည္ရွည္နဲ႔ တစ္ေယာက္က ပန္ တဲ့။ လူပိန္သေလာက္ အရယ္သန္တဲ့ မိန္းမေပါ့။ အလွဆံုးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒုိင္ယာနာ တဲ့။ အၿမဲတမ္းလုိ သီခ်င္းတေအးေအးနဲ႔ ေနတတ္တယ္။ အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ဆံုးကေတာ့ ေၿပာဖုိ႔မလိုပါဘူးေနာ္။ က်မေပါ့…………။
က်မတုိ႔ေလးေယာက္ ေက်ာင္းအတူတူ တက္ၾကတယ္။ အတူေလွ်ာက္လည္ၾကတယ္။ အတူစားေသာက္ၾကတယ္။ အတူစာက်က္ၾကတယ္။ ညတုိင္းလုိလို ေရာက္တတ္ရာရာ ေလပန္းၾကတယ္။ သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္လံုးက က်မကို လူထူးလူဆန္းလုိ မဆက္ဆံဘူး။ ၾသဇာမာလကာေတြ မေပးၾကသလို ဘာမွလည္း တယုတယ လုပ္မေနၾကပါဘူး။ က်မကိုယ္တုိင္ကလည္း ကုိယ့္ကို္ယ္ကုိ တသီးတၿခားလုိ႔ မၿမင္လွေတာ့ဘူး။ သူတုိ႔နဲ႔ အတူတူလုိ႔ တၿဖည္းၿဖည္း ထင္လာတယ္။ က်မတုိ႔ခ်င္း ရင္းႏွီးလာတာနဲ႔အမွ် တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္ ရင္ဖြင့္ၾကတယ္။ က်မၿပႆနာေတြကို္ ေၿပာၿပေတာ့ ပန္ က တဟားဟားရယ္တယ္။ ဂ်ဴလီယာ ကေတာ့ ခုလုိ မွတ္ခ်က္ခ်တယ္။ နင္ကလည္းဟာ စားတာမ်ား ခက္တာမွတ္လုိ႔ ဒီမွာၾကည့္ ငါစားၿပမယ္လ ေၿပာရင္းက ဟန္ဘာဂါကို ပလုတ္ပေလာင္း စားၿပေတာ့ က်မၿဖင့္ ရယ္လုိက္ရတာ။ စိတ္ညစ္ခဲ့ဖူးတာကိုေတာင္ ေမ့သြားပါေရာ…….။ ဒုိင္ယာနာ ကေတာ့ ဘာမွ မေၿပာဘူး။ သူ႔ထံုးစံအတုိင္း သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ေကာက္ညည္းလုိက္တယ္။ အမိန္႔ေတြ ေပးတာ မေက်နပ္ဘူး။ ရင္ထဲမွာရွိတာ အမွန္တရား ….ဟား …..ဟား ……..ေဟ့……..။
က်မတုိ႔သံုးေယာက္လံုး ုဒိုင္ယာနာ သီခ်င္းကုိ သံၿပိဳင္ဟစ္လုိုက္ၾကပါတယ္။

ဆူဆန္ လို႔ေခၚတဲ့ ကေလးမေလးရဲ႔ ကုိယ္ေတြ႔ၿဖစ္ပါတယ္။ ေကာလိပ္ေရာက္လုိ႔ ႏွစ္၀က္မက်ိဳးခင္ပဲ ဒီကေလးမရဲ႔ စိတ္အေၿခအေနဟာ ပံုမွန္ၿဖစ္သြားပါတယ္။ သူ႔ကုိ ကုလုိက္တာ ဘယ္ဆရာ၀န္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေလးသံုးေယာက္ပါ သူတုိ႔သံုးလုိက္တဲ့ ကုသနည္းမွာ ဘာေဆး၀ါးမွ မပါဘူး။ ဘာညႊန္ၾကားခ်က္ ဘာမိန္႔ခြန္းမွ မေၿခႊဘူး။ ႏွလံုးသားရဲ႔ အနက္ရႈိင္းဆံုး လုိအပ္ခ်က္ကို ၿဖည့္စြမ္းေပးလုိုက္တာသာ ၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ နားလည္မႈ ပါ။ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ နားလည္မႈကိုသာ ဖန္တီးႏိုင္ရင္ တစ္၀က္မက ေအာင္ၿမင္ၿပီလို႔ ဆုိႏိုင္ေလာက္ပါတယ္။

Source: : ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစု သားေရႊဥ( ေက်ာ္၀င္း )

No comments: